SALE

התיבה מגיעה מורכבת כמעט במלואה ומוכנה לתליה. כל שנותר הוא לחבר את מכסה התיבה ולתלות אותה במקום מתאים (רצוי על עץ) .כל הכנסות הפרויקט מהוות תרומה לקידום מחקרים לשמירת טבע ולפרויקטים חינוכיים בנושא


  • Category: תיבות קינון

Price:115 105


BUY NOW!

Description

חשוב לדעת - מאחר והפרויקט מתנהל תחת מכון שמיר למחקר, שהוא מוסד מחקרי ללא מטרות רווח, כל הכנסות הפרויקט מהוות תרומה לקידום מחקרים לשמירת טבע ולפרויקטים חינוכיים בנושא.

ישנן תיבות המובאות מאירופה, אשר אינן ניתנות לפתיחה (הדבר הופך אותן לחד פעמיות), למרות שתיבות אלה בעלות מראה יפה, יש להמנע מהן. נוסף  על כך, לעיתים לתיבות אלה אין פתח במימדים המתאימים לציפורים בישראל.  כדי לפתות את הירגזים להשתמש בתיבת קינון, יש להבטיח כי גודל החור הכניסה ישאר קטן ובקוטר של 28-30 מ"מ לאורך כל תקופת הקינון. דבר זה יעשה ע"י הצמדת טבעת מתכת , שתמנע מנקרים את הגדלת החור. 


בחירת אופן האיסוף/המשלוח

שיטת משלוח

אזורי חלוקה

זמן אספקה

עלות

איסוף עצמי מנקודות חלוקה

קצרין, עפולה, רם-און

בתאום מראש

ללא עלות

משלוח לנקודות איסוף

כל הארץ

עד 14 ימי עסקים

30





ביצוע תשלום

אתה משלם לאחר השלמת ההזמנה.

 לתשלום נא להיכנס לאתר: https://secured.israeltoremet.org/pay/makedonation?MakeDonation=1&AmutaGovId=580072965

לחצו על "סכום אחר" ולרשום את הסכום של קניה + שליחות (כל עוד שיש).

לשאלות: 0544901130

שליחת הזמנה
ברגע שההזמנה והתשלום יתקבלו אצלנו אנו נשלח אליכם אישור על הכנת החבילה.

ניתן לפנות אלינו בכל שאלה: chartergroup@labs.hevra.haifa.ac.il

פרויקט תיבות קינון לירגזים


מדי פעם, אנו החוקרים זוכים להיות שותפים במחקרים, שאת התוצאות והמסקנות מהם ניתן ליישם על בעיות ממשיות, ובכך לסייע באופן ישיר בדרך לפיתרונן.

כזה הוא המחקר על הירגזי המצוי, המתנהל זה מספר שנים תחת המעבדה של קבוצת צ'רטר לחקר חיות הבר, ומראה, בין היתר, כי שיתוף פעולה בין חוקרים לקהילה, יכול לסייע לקינון הירגזי המצוי.

הירגזי המצוי הוא מין של ציפור שיר קטנה, הנפוצה בכל אירופה וגם בישראל. הוא נפוץ כמעט בכל האזורים המיושבים על-ידי האדם ולרוב בונה את הקן בחללי עצים, בחורים נטושים של נקרים ובמבנים מעשה ידי-אדם (כמו צינורות וכדים). מקום נוסף וחשוב, בו הירגזי המצוי מקנן בשכיחות גבוהה ואף בצפיפות רבה, הוא תיבות קינון.

חשיבות תיבות הקינון עבור הירגזי

לעיתים קרובות, וביתר שאת בשנים האחרונות, הירגזי המצוי מגורש מאתרי הקינון הטבעיים שלו על-ידי מינים מקומיים הגדולים ממנו, כמו דרורים ונקרים, ולעיתים גם על-ידי מינים פולשים, כדוגמת הדררות והמינות ההודיות. כתוצאה מכך, התחרות במציאת מקום קינון בטוח וראוי, לא תמיד פשוטה עבורם, כל שכן הסיכוי לגידול מוצלח של הגוזלים עד לגיל פריחה.

במחקרים שערכנו על קינון הירגזים נמצא כי הצבת תיבות קינון בעלות פתח קטן מגדילה את אתרי הקינון האפשריים עבור הירגזים, אשר מאמצים אותן בהמוניהם. מתוך מאות תיבות קינון, בהן עשינו שימוש לצורך המחקר, כ-50% מהן אוכלסו מדי שנה על-ידי הירגזים. יחד עם זאת, כאשר נעשה שימוש בתיבות קינון בעלות פתח רחב נצפתה פעמים רבות דחיקה של הירגזי המקנן על-ידי מינים אחרים. גם כאשר נעשה שימוש בתיבות קינון בעלות פתח עץ צר (אולם ללא טבעת מתכת) נצפתה תופעה של הרחבת של פתח הכניסה על-ידי נקרים, שאיתרו את התיבות, תוך פחות משנה!

כיצד אתם יכולים לעזור להצלחת קינון הירגזים?

כדי להבטיח כי גודל חור הכניסה ישאר קטן ובקוטר של 28-29 מ"מ לאורך כל תקופת הקינון, אנו מייצרים תיבות קינון מעץ מלא, בהן פתח הכניסה מוקף בטבעת מתכת, המונעת מנקרים את הגדלת החור ובהמשך גם את הפגיעה בקינון הירגזי.

הצבת תיבות קינון בחצר ביתכם, מעבר לכך שהיא מהווה אטרקציה ייחודית וחוויה נהדרת לילדים ולמבוגרים, היא בעלת חשיבות סביבתית גדולה בסיוע לקינון הירגזי המצוי בכך שהיא מגדילה את ההיצע הקיים של אתרי קינון מותאמים ובטוחים עבורו ועבור גוזליו.

בכל שנה אנו מאפשרים לציבור הצצה לתהליך הקינון המרגש של הירגזים באחת מתיבות הקינון שהצבנו. אתם מוזמנים לצטרף לערוץ ה-YOUTUBE של קבוצת המחקר של ד"ר צ'רטר (https://www.youtube.com/channel/UCzbydNAcB7jeJGssRFb_dCA), שם תוכלו לצפות בקינונים מהשנים קודמות ובקינונים חדשים ממצלמות המשדרות 24/7 בשידור ישיר.

לצפייה בקינון הירגזים:

https://www.youtube.com/watch?v=vgHqHyuep_Y&list=PLuApmwrusODbY6LT3vzD6sQksgIs9GMfQ&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=tCNmIehiZ38&list=PLuApmwrusODbBvJE7oHEJ44DYoTBHYSHU

מקורות

     Charter M., Leshem Y., Halevi, S., M. and I. Izhaki. 2010. Nest box use by Great Tits in semi–arid rural residential gardens. Wilson Journal of Ornithology 122(3): 604–608

     Charter M., Izhaki, I. and Y. Leshem 2011. Predation or facilitation? An experimental assessment of whether generalist predators affect the breeding success of passerines. Journal of Ornithology 153:533–539

     Charter M., Izhaki, I., Leshem Y. 2013. Asymmetric seasonal nest site competition between Great Tit and House Sparrows. Journal of Ornithology 154:173–181

     Møller, A.P.… Charter M. et al. 2014. Clutch size variation in Western Palearctic secondary hole-nesting passerine birds in relation to nest box design. Methods in Ecology and Evolution. 5:353–362

     Møller, A.P.… Charter M. et al. . 2014. Variation in clutch size in relation to nest size in birds. Ecology and Evolution 4: 3583–3595

     Charter, M., Izhaki, I., Ben Mocha and S. Kark 2016. Nest-site competition between invasive and native cavity nesting birds and its implication for conservation. Journal of Environmental Management 181:129–134

     Vaugoyeau, M...… Charter M. et al. 2016. Interspecific variation in the relationship between clutch size, laying date and intensity of urbanization in four species of hole-nesting birds. Ecology and Evolution 6:5907-2920.

     Goldshtein A., Markman S., Leshem Y., Puchinsky M., and M. Charter. 2018. Nest Site Interference Competition with House Sparrows Affects Breeding Success and Parental Care in Great Tits. Journal of Ornithology https://doi.org/10.1007/s10336-018-1541-4

     Møller, A.P.… Charter M. et al. . 2020. Interaction of climate change with effects of conspecific and heterospecific density on reproduction. Oikos 129: 1807-1819.